Основната дейност на дружеството е търговия със скрап. При продажба на скрап основанието за не начисляване на ДДС е чл. 163а ,ал.2 и ДДС се начислява при получателя с Протокол. Питам при подаване на последна ДДС декларация , за наличните стоки (скрап) трябва ли да подавам опис към НАП и ако трябва , каква ще е ставката 0 или 20 % ДДС ?
Искам да попитам,т.е. да ми помогнете какви документи ми липсват и как да осчетоводя .
      Ние сме фирма „Х“,инвестираме в закупуването на 5 бр. апартаменти . Сключваме предварителен договор с фирма „ У“ за покупко-продажба и изработка, във който страните се задължават да сключат окончателни договори (НА)за покупко-продажбата на имотите и за прилежащите ид.части от земята при нотар.изповядване на сделките.Правото на собственост (правото на стореж)се прехвърля при заплащане на цялата цена.Тук имаме две получени фактури ,за право на строеж с Нот.Акт  и авансова за цялата стойност на апартаментите,които сме платили изцяло.
След няколко месеца започваме да продаваме апартаментите.Клиента физ.лице ни плаща по банка определена сума. Като документ имам Нот. акт за продадено право на строеж и споразумение към предварителен договор за покупко-продажба и изработка,  между фирмите „Х“, „ У“ и физ.лице.В това споразумение  страните се съгласяват ние фирма  „Х“, в качеството си на възложител –купувач по сключения по горе договор, да бъде заместено  от физ.лице,което встъпва в правата и задълженията  по посочения по горе договор и всички плащания от нас фирма „Х“ да се считат за извършени от моя клиент физ.лице.
Интересува ме следното:
1.   Тъй като продаваме правото на стореж с Нот.акт, изписвам го по изчислената себестойност.
2.   Към датата на споразумението  фирма „ У“ трябва ли да ми е издала фактура за закриване на част от авансовата за строежа на апартамента.
3.   Кога , аз фирма „ Х“ фактурирам апартамента  или смр на моя клиент физ.лице.